Hemma och "VAH":ar

Jag har just nu en sjuk hund här hemma, vilket har gjort att jag skippa uppropet i skolan i måndags och föreläsningen idag. Jag tog även bort mig på den tillgänglighet jag lagt för jobbet. Försöker vara i hennes närhet så gott det går. 
 
I söndagsmorse började hon spy, jag vaknade av att hon spydde under sängen, och då hade hon även spytt i sängen. Sen spydde hon, rätt så många gånger till. Försökte erbjuda henne mat, för det var bara galla så misstänkte tom mage. Men det ville hon inte ha. Hon fick sen även diarrée. 
Jag började med att svälta henne ett dygn, för att se om allt stabiliserade upp sig, men icke. Blandade iordning vätskeersättning, och lagade skonkost (ris som kokas med torsk) och försökte ge henne, men inte heller det gick ned. 
I förrgår ringde jag Strömsholm, som gav mig samma råd som det jag kört med. Dagen efter ringde jag Arboga Vet.klinik och fick tips om två mediciner de hade som brukar hjälpa. Canikur och sedan något pulver som strös över maten. Åkte och inhandlade det igår, och igår åt hon upp sin mat. Med detta pulver på, samt även gav henne dagsdosen av Canikur:en. 
Diarréen kvarstår dock, spyandet har lugnat ned sig, och hon är pigg till och från. Mest från dock. Ringde Arboga idag igen och tänkte boka en tid på fredag, som jag kunde avboka om hon blivit bättre, men enda tiden de hade var idag och vill ändå ge henne några dagar med medicin. Kan ju ta ett tag innan den hoppar igång. De tyckte även personen på vet.kliniken jag talade med. Jag skulle återkomma fredagmorgon ifall det inte blivit bättre och se om det blivit något återbud. 

Så nu sitter jag här, med en hund som mår dåligt och självklart påverkar det även mig. Orolig och vet inte riktigt vad jag ska göra. Visst har hon vart dålig förr, men aldrig såhär länge. Imorse hoppade hon självmant med mig in i duschen, och jag plockade upp henne. Sen stod vi där i varmvattnet en bra stund. 

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/10023341/?claim=ryd5ym75htx">Follow my blog with Bloglovin</a>