Full rulle!

Idag har jag kännt mig som jag har sprungit fram i samma hastighet som den otroligt söta hunden här ovan! Detta är en av de hundar jag fotograferade i söndags

Dagen började med en Skype-möte med min studiegrupp i skolan (alltså, ta en sekund och uppskatta Skype här, hade det inte varit för detta hade jag fått åka 2h tor för 2 timmars arbete i skolan) där vi gick igenom en skoluppgift. Direkt efter detta blev det duschen, och sen in till Frövi och vårdcentralen. Jag är nämligen inte nöjd med den medicin jag haft för min diabetes, då jag mått dåligt av den. Direkt när jag kom in frågade läkaren 'Hur länge har du haft sockersjukan?' och där kände jag lite hjälp, hur ska detta gå... Sockersjuka är inget gemene man längre säger, hoppas jag. Men, man ska inte dra förhastade slutsatser, läkaren var bra. Jag får nu prova på Trajenta istället för Metformin och Victoza. Så istället för tre tabletter och en injektion om dagen äter jag nu en tablett på morgonen. En otrolig befrielse för en glömsk och virrig person som mig! Jag tycker dessutom att det är lite jobbigt med så mycket tabletter, inte fysiskt att ta dem, men det tar emot lite psykiskt. Toppen för mig alltså!

Efter det åkte jag hem och satte mig med lite arbete jag utför för Resklar. Fick klart dessa, och sedan ta hand om min man. Han lyckades nämligen skada knäet idag under arbetet och har inte vart jättepigg sedan dess. Så han joinade mig i min tänkta powernap, som blev bra mycket mer än en powernap. En mindre sovstund på ungefär 2 timmar... Väl behövligt dock. Fixade lite som jag fått tillbaka på jobbet som gjordes innan powersomningen, och sen dags för middag. Därefter skrivit på min tenta. Om alla dagar kunde vara lika effektiva som denna dag! Glöm inte dessutom diverse hundpromenader som kommit in där emellan, lunch, och att jag kanske även hunnit få igenom en eller två bilder till genom photoshop.