Dagsutflykt!
I lördags åkte jag, Simon och Joss till Parken Zoo och kollade in lite djur. De hade nämligen en tävling, där alla med systemkamera fick komma in kostnadsfritt, och skriva upp sin mailadress. Poängen är att man ska maila dem sina bilder sen och använder de ens bild vinner man typ säsongskort. Egentligen är jag emot all denna typ av tävlingar, det är ett oerhört enkelt sätt för stora organisationer att slippa betala en arbetande fotograf för sitt jobb. Däremot är jag en fattig student, så jag passade på att få gratis inträde, en trevlig dag, och leka loss med kameran. Några bra bilder fick jag, även om inte alla har fått gå igenom photoshop-verkstan ännu. 
 

Lemurerna var nog de ställe vi stannade längst på, mest för att de var sociala och nyfikna, en stund hade Simon tre stycken som satt och inspekterade honom. Joss fick dessutom en väldigt nära vän som satte sig på hennes axel, tvättade sig lite, åt lite, och tyckte att det var ett trevligt ställe att befinna sig på.