Vilse i skogen
Idag har vi varit på dop utav min brorsdotter, Ellen. Det var nästan så att vi missade det. Vi åkte hem till min syster, plockade upp henne, hennes karl och hennes son, och åkte sedan mot Köping. Efter lite miss i tankearbetet av min karl, så kom vi på fel sida av Köping. Vi hade gott om tid, så det gjorde inte så mycket. När vi sedan missade första avfarten till Odensvi blev det lite svettigare, andra avfarten kom vi av på.
Vi kör en bit, och gps:en säger åt oss att ta vänster i T-korsningen, men det står Odensvi 3 åt höger. Vi väljer att följa gps:en, och den tar oss ungefär 2 km ut i skogen och meddelar stolt att kyrkan ska ligga till höger. När vi saktar in och kollar in i skogsdungen, som ligger på ängen, utan infartsvägar så inser vi att vi har kommit fel. Vänder och provar mot Odensvi, och syrran skriver in Odensvi Kyrka i sin telefon, och vi kommer åt rätt hål. 2 minuter innan ceremonin ska börja är vi på plats.
Halvt springer in i kyrkan, och jag får min vanliga känsla av att man kommer in med buller och brak.
Vi fick se Ellen bli döpt, äta min livs första dop-taco och njuta av lite glass med hemmagjord kolasås (himmelskt god) av min svägerska Karin, och hinna hem för att ta en vända på Baushaus med syrran. Inhandling av lite fotorekvisita och lite test står på schemat framöver.