Vecka 51
 
Veckan började med stress. Stress över studier och få klart en släpande väldigt avgörande tenta, samt julstress på det. Även om julstressen har infunnit sig så har julstämning lyst med sin frånvaro.
 
 
 
Den 23 december är även alltid en dag med lite blandade känslor för mig, för för 17 år sedan förlorade jag min Penny på denna dag. Visst, det må bara ha varit en häst, men hon var så mycket mer för mig. 5 år fick vi ihop, frå när jag i januari gick in till min pappa med pengarna jag fått när jag sålde min förra häst och sa att jag ville köpa Penny. Efter lite diskussion kom vi överens om att jag fick köpa henne för 11.000, vilket var precis det jag hade fått för min tidigare ponny, Lisa. Däremot fick pappa behålla avelsrätten på Penny, då summan var något lägre än vad hon låg ut för just då. 
Stolt som en liten tupp var jag iaf, och otroligt lycklig. Jag hade för första gången själv köpt en häst och inte vilken häst som helst heller, utan fina Penny. För mig är hon upphöd väldigt högt, men det finns många anledningar till det. En kan eventuellt vara att hon är den första häst som har gått bort i min ägp. Min första ponny, Benjamin såldes, och det gjorde även Lisa, min nästa ponny. Båda är numera i Trapalande, men den resan gjorde de år efter att jag sålt dem. Penny gick bort i kolik när jag och min familj var i Egypten. Veterinär gjorde allt de kunde, men det räckte inte. 
 
 
I mitten på veckan kom även Jasmin över och bodde hos oss en stund. Mycket trevligt umgänge, och blev lite fotande och mycket spelande av Overwatch dessa dagar. 
Bilden ovan tog vi i vårt lilla gäst/hundrum, som ungefär är 2.5 m brett och 4 meter långt. Soffan står på långsidan, så det är inte de enklaste förhållandena, men det blev ändå helt okej, Jasmin är flawless som alltid men jag måste träna mer på ljuset. 
 
Vi hade en toppen julafton hemma hos Simons pappa och hans sambo. Simon lillebror, samt lillasyster med pojkvän var med och det var god mat och sällskapsspel, men inget juligt över det (om man bortser maten). 
Matti och Cathrin har byggt om ett litet ankhus på sin tomt till en liten gäststuga, som vi kan bo i med hundarna när vi är där, och hundarna var glada kan jag säga! Springa lösa och leka med pinnar. 
Molly skrämde mig dock rejält precis efter jag tog denna bild, hon hatar normalt vatten och Flippa är rädd för att gå i från bryggor, så jag tänkte att de inte kommer bry sig om vattnet. Tji fick jag, för Molly var modig nog att gå ut på isen, men vände snabbt som blixten när jag röt till. Nu väger hon iofs bara 4 kg, men som ni ser är isen inte den bästa närmast bryggan. 


Och sist bjuder jag på en bild på mig från julafton, i min röda julklänning och med ett lite trött och slitet ansikte. 
#1 - Lars Gustafsson

Härligt du hade en bra julafton . Det hade jag också Du är så vacker I din röda julklänning