Vad delar jag inte med mig av på bloggen?

Självklart finns det vissa sidor som inte kommer upp här, som jag inte vill visa upp för omvärlden. Det kan till exempel vara privata saker. Om jag mår dåligt brukar jag till exempel vilja hålla det för mig själv, även om jag själv anser att det borde delas med sig mer av. Världen behöver se bakom allas fasader, så jag försöker. Däremot, mår jag dåligt, stänger jag oftast in mig lite och då skalas bloggen bort. Men detta är något jag vill bli bättre på, att visa alla sidor. Jag vet att många anser att de inte vill ha negativitet i sin blogg, att det ska vara en positiv plats, och jag förstår dem. Men så tänker inte jag, bloggen ska vara min personliga sfär, ut mot andra människor, men lika mycket för mig själv. Det ska då även ges en rättvis bild av mig, i den mån jag psykiskt orkar. 

Jag delar även inte med mig av till exempel om jag bråkar med min man. Dels för att det är personligt mellan oss, och jag vill inte involvera honom på ett negativt sätt. Vårt sexliv är även det bortvalt från bloggen, för det hör inte hemma här. 

I 'verkliga' livet kan jag nog vara rätt så frispråkig, om jag inte tycker om någon. Det brukar märkas om man säger så, men jag skulle aldrig få för mig att skriva illa om någon annan människa här, inte utpekat iaf. Sen kan jag nämna bilister som gör en tokig, eller människotyper man i regel kan stöta på som driver en till vansinne, men aldrig utpekat. 

Jag är däremot öppen om min operation, gastric sleeve, och planerar att skriva öppet om den när det är igång, samt hur mitt liv kommer påverkas. Däremot är vikten något som, än så länge, är för mig själv. När jag har gått ned till en viss vikt finns det möjlighet att jag kommer gå ut med startvikt, men än så länge, när jag fortfarande står på startvikten, får den stanna från bloggen. Egentligen finns det väl ingen god anledning för det, men det är något jag skäms över så det blir därför personligt. 

Så rätt och slätt, alltför privata saker stannar utanför bloggen, av respekt mot min omgivning, nära och kära samt mig själv.