Diabetes-tips
 
Ett armband som jag bär på mig 24/7, just för att skulle något hända så finns informationen där. Nu är det kanske inte det enklaste att se, eller det första man kollar på vid en nödsituation, men hellre att det är där än att det inte är det. Det står 'Jag har diabetes', samt samma sak på engelska. Detta går att beställa kostnadsfritt ifrån DiabetesWellness. En otroligt bra sak! De har även halsband med samma text som jag tänkt att beställa, de var dock slut då jag beställde mitt armband. 
Hemsidan innehåller även mycket bra och nyttig information om både typ 1 och typ 2, forskning m.m, samt möjlighet att stödja deras arbete. Bra hemsida för de med diabetes, anhöriga och även alla andra! Även om du inte har diabetes i din närhet, är det bra att veta och förstå innebörden av vad som kan ske vid högt/lågt blodsocker. Kunskap kan rädda liv. 

Jag vill även rekommendera DiabetesFörbundet. Också otroligt mycket nyttig och bra information! För alla. 
Här går det även att beställa en Bamse-tidning där en får diabetes, ett sätt att prata med barn om denna sjukdom. Det finns även mycket bra broschyrer. Jag har själv beställt hem de flesta broschyrer, Bamsetidningen samt en film om hur det är med barn som har diabetes i förskola och skola. Sånt jag samlat på mig bland annat inför min framtida yrkesroll. Tyvärr har jag redan hunnit se en förskräckande okunskap om diabetes i förskolan, och det tåls att säga igen - kunskap räddar liv!

Filmer går även att se på YouTube. 

Jag kan nog inte med ord understrycka vikten av det de talar om i filmen! 
Speciellt att alla som har något med barn att göra ska kolla på denna!