Jag följer varje steg du tar, om du bara ler.

Just nu känns allt väldigt lätt! Sängen var så svår att lämna imorse, sen kom jag till förskolan och dagen kom i rullning och jag åker därifrån med ett leende. När jag kommer in och har läst lite böcker så kommer det en liten tjej framspringandes tittande på mig, och med orden 'jag tycker om dig'. Att jag sista halvtimmen har suttit och tröstat ett gråtande barn är inget som försämmrar mitt humör, tvärtom. Jag känner mer och mer hur mycket jag tycker om tanken på att tillbringa mitt framtida yrkesliv bland dessa små människor med så mycket funderingar och tankar. Från att inte ens egentligen ha tyckt om barn, till att aldrig varit i en förskola så känns detta så stort. 

Poppar musik ur högtalarna och kommer hem och börjar städa, samt laga mat. Istället för att dimpa ned i soffan, som nästan alla andra dagar. Imorgon ska jag dessutom på möte på högskolan för att prata lite om mina studier och hur jag kan göra bättre ifrån mig. Ett möte jag har bokat på eget bevåg. 

Just nu, i denna stund, känns livet riktigt bra! Det enda som ogillas är att badhuset stänger för säsongen på fredag, så typiskt att jag ska börja få motivation för något som precis stänger ned. Nya tag på den fronten i höst, och tills dess får jag svettas bort lite kilon i solen istället!  

#1 - Lili

Vad underbart att känna så! Men alltså, att badhuset stänger för säsongen? Vad beror det på egentligen? :o Det finns ingenstans du kan simma utomhus då? (Jag älskar simning, haha. skulle bli helt förstörd om jag av någon anledning inte kunde göra det)

Svar: Ja :( Förstår om de skulle stänga själva bad-tiderna, men motionssimmet tycker jag dem kan ha öppet. Inte på det viset tror jag, och de stränder som finns i närheten blir ju oftast överfyllda under sommaren :( Men sommaren brukar ju gå fort, och har mycket att göra, så är väl snart höst igen :P
Pauline Wirenborg