I just can't stand it, the way you always put me down
 
Idag börjar min första kurs, jag är lite nervös inför vad som väntar, men vet att det kommer gå bra. Måste dock försöka piggna till lite, nästan så man skulle dricka kaffe, fast nej. En promenad med Flippa i kylan får pigga upp så det räcker. 
 
Imorgon är en ledig dag och tänkte vara hemma och ta det lugnt. Inte låta så mycket information få komma in i hjärnan, utan försöka smälta det som redan lagrats där igår och idag. Försöka städa iordning lite här hemma, speciellt ordna så att jag får rent min hörna så jag har någonstans att sitta och plugga. 
 
Kollar på allt som ligger på vardagsrumsbordet. Alla papper ifrån igår och mina studieböcker och slås av att jag kommer bli lärare. Förskollärare, eftersom jag vill jobba med så små barn som möjligt, men ändå en lärare. En utbildning som leder någonstans och som ger mig en examen. Det är stort.