This world is trying to change me

Nu har jag inte skrivit här på snart en månad, tiden går ju så otroligt fort så jag hinner inte själv inse det!
Mina första högskolepoäng har kommit och gått, ett grupparbete på 1.5 p. Första tentan är inlämnad, andra grupparbetet ska finslipas, och tredje påbörjas, snart får jag info om tenta nummer 2. Herregud, förstår att tiden går fort, det känns ungefär som om jag bor med näsan i en bok. 

Som tur är hinner jag få lite tid till Flippa iaf, och åkte bla ut i skogen och kastade tennisboll, jagade snö och provsköt lite med Simons airsoft-vapen (dock inte samtidigt som tennisbollkastningen med hunden, utan då satt Flippa i bilen). 

Imorgon ska jag åka ut till den plats där jag kommer göra min VFU (=verksamhetsförlagd utbildning). Ska hälsa på, och se hur det ser ut, samt fältstudier utefter ett grupparbete. Börjar bli en del fjärilar i magen, är lite orolig att jag kommer bli så överväldigad av alla intryck när jag kommer dit att jag glömmer grupparbetet. 
Troligtvis går det bra, men nervös är man ändå!

Det slår mig fortfarande emellanåt att jag faktiskt pluggar på högskola, jag känner mig så otroligt vuxen. Lite som när man tog körkort, fast ändå lite mer speciellt. Är ju inte lika många med en högskoleexamen som med körkort. Sen ska vi inte ta ut segern i förskott, är inte säkert att jag går ut skolan, även om det är mitt mål och min förhoppning, men man vet aldrig vart och hur livet vänder sig.