Chick-flick..
Jag är en riktig sucker för 'chick-flick'-serier. För stunden är det tre stycken som ligger i toppen. 
Fastnar väldigt lätt, och 'lär känna' karaktärerna. När jag väl upptäcker en serie så sitter jag fast tills det inte finns mer att se, sen börjar jag om på nästa. Nackdelen med detta är att jag lätt tappat orken när nästa avsnitt kommer ut på den 'gamla' serien. 
Sen ser jag inte bara denna typ, väntar med spänning på oktober och Walking dead! Även suttit fast i GoT-träsket, men det krävs en del energi att orka se den serien, att komma ihåg allt och det är tunga avsnitt. Så tappat lite av den med, men ska se ifatt så fort jag känner för det. 
 
Pretty Little Liars
Handlar om Aria, Emily, Hanna & Spencer som lever kvar efter att deras vän Alison hittats död. Dem försöker ta reda på mördaren, samtidigt som dem själva försöker överleva. Mördaren är nämligen fullt medvetna om dem, spelar på deras känslor och liv på en rad olika vis. Är inne på säsong tre och senast igårkväll låg jag och halvt skrek 'Nej! Nej! Nej! Inte han! Jag blir så arg!!' i sovrummet. 
 
Lost Girl. 
En serie jag tappade efter att en av huvudkaraktärerna 'försvann'. Nu vet jag att hon kommit tillbaka, och även sista avsnittet har släppts på serien då skådespelaren för Bo (huvudpersonen) hoppade av. 
Bo är en succubus, vilket hon i första avsnittet är omedveten om, men hon träffar människan Kenzi och dem dras in i en 'underjordisk' värld med Fae. En massa olika mystiska varelser, favoriten är varulven Dyson, men det är nog mest för att jag blev lite smått tonåsförälskad i honom. Bo ställs inför en rad olika utmaningar, en av de största förvållad av hennes far, och jakten på honom och vem han är börjar. 
 
Vampire Diaries
En av de serier jag följt slaviskt genom åren, tills jag fick veta att Nina Dobrev som spelar Elena hoppar av, och serien väljer att fortsätta. Dem har gjort det så att hon kan komma tillbaka, men jag tvekar på att det sker, och i sådant fall utan många av karaktärerna. Elena träffar Stefan (t.h i bild), som visar sig vara en vampyr. Ovanlig story?... Nej, men även här möts dem av en rad olika utmaningar i de olika säsongerna. I grunden ligger allting i att Elena är en dubbelgångade till Stefan & Damons tonårsförälskelse, och det finns mycket viktiga delar i att hon är just dubbelgångare, de släpper dock efter en rad säsongen och vikten läggs inte längre på just det. 
 
 
#1 - Moa Jönsson

åh mina två favoritserier är Pretty little Liars och The vampire diaries!! Sååå himla bra serier :)

Svar: Dem är helt underbara! :) Dock lite osäker på VD nu utan Elena.. Men det får man snart se hur det blir :)
Pauline Wirenborg

#2 - Miriam

Pretty little liars är min favorit! Tyckte andra säsongen var bäst, men just nu väntar jag bara på att den nya ska börja. Får nog titta om dom under tiden jag väntar haha ^^ Vilken karaktär gillar du bäst? :)

Svar: Tror nog jag gillade första bäst, men har bara sett tre hitills så, har ju några till att kolla på :P Oj.. svårt att säga, men Spencer är nog min favorit, blev så arg när dem lurade en med Toby! :P
Pauline Wirenborg