Nightwish, then and now.
Jag har varit ett riktigt Nightwish-fan. Ett tag var det det enda som spelades i högtalarna hemma och kan nog helt rligt säga att två av mina förhållanden har startat/kommit igång tack vare Nightwish. 
 
Så självklart har jag en del att säga när det kommer till sångerskor i bandet. Tarja var och är en fantastiskt sångare. Det kan till och med jag som tondöv skriva under. 
Anette är även hon en fantastisk sångerska, men i mina ögon är hon inte 'Nightwish'-material. 
Hon förde aldrig riktigt Nightwish känslan vidare. Låtarna är bra, riktigt bra, men dem känns inte Nightwish. 
Hon kunde helt enkelt inte mäta sig med Tarja. 
 
Kollade precis igenom lite videor ifrån deras spelning i Bueno Aires, där Floor Jansen gästsjöng. Och, JA! Hon har Nightwish, hon 'pulling it of!'. Hon kan ta de där djupa opera tonerna, hon kan föra känslan vidare. 
Blev dock lite halvbesviken när jag kom in på hemsidan och såg att hon inte officiellt är en medlem i bandet. Personligen hoppas jag hon blir det, då hon kändes 'Nightwish'. Hon var inte en kopia av Tarja, för det skulle helt ärligt inte heller kännas rätt. Hon gjorde sin egen grej, men kunde ändå prestera i Nightwish äldre låtar. 
 
Jag såg både Tarja och Anette live, och man kan inte jämföra de två konserterna. För det var två olika framträdanden av två olika band. Nu kanske Nightwish kan komma igång igen om de får med sig en sångerska som Floor. 
No offence till Anette, underbar sångerska, men hennes plats var aldrig i Nightwish. 
 
Här har ni Nightwish offentliga YouTube kanal, där det finns framföranden av dem alla . http://www.youtube.com/user/Nightwishofficial?feature=watch