Höstfotografering


I förrgår var jag ut med Jasmin och fotograferade lite. Det hela började med att vi hittade en perfekt plats, och ska sätta igång. Då börjar kameran krångla, den vägrar ta bilder. Kollar minneskorten, och ser att det är min 'dåliga' minneskort, då jag satte i dem bra i den sämre kameran inför Amsterdam. Så, gasen i botten och hem och byta. Sen började vi om, och vilka bilder vi har tagit! Jag är så nöjd. 

 
Vi hade bilen full med saker, rekvisita, kläder, skor och allt möjligt. Och vi använde faktiskt iaf en del av det. Annars brukar det sluta med att vi kanske byter kläder en gång, och sen blir det inte mer än så. Denna gång blev det nog iaf 3-4 klädbyten, och lite rekvisitaanvändning. Samt byte av location 4 gånger.
Bilden här ovan var precis efter att vi lekt med en rökpatron, och jag såg röken flyta iväg och skapa en dimma. Snabbt som attan bad jag Jasmin springa dit och ställa sig, och som den stjärna hon är sprang hon dit och började posa. Upp med kameran och knäppa av!



Vi befann oss dels på en fin skogsväg som var omringad av björkar, en liten igenväxt väg med en äng i slutet, en slottsruin och en sjö. Som ni ser på översta bilden så provade vi även en fotomanipulering. Det finns lite att jobba på, och det var inte den bästa saken för Jasmin att ligga på. Tog nämligen en uppochnedvänd tvättunna. Så den var bred, nästa gång ska vi nog ta en av barstolarna, så det blir lite tunnare under ryggen och lättare att böja sig. 



Döskallen var det Jasmin som tyckte vi skulle ta med, jag var skeptisk. Den står normalt i en av våra bokhyllor. Men bra blev det! Vi stoppade in en rökpatron i själva skallen, så röken kom ut både uppe och under döskallen. Den är nämligen normalt en sparbössa. 
Masken som hon har på sig köpte jag i Amsterdam, i en helt underbar liten affär! De har en hemsida, klicka här för att komma dit. Alla masker är handgjorda, och det finns verkligen en för alla smaker. 



Slottsruinen, som ligger på Kägleholm, hade tak över sig, för att skydda själva ruinen. Detta gjorde det mörkt där inne, vi körde på mycket levande ljus och även extern blixt. Fick fota med högsta styrkan, men tycker ändå att det gav ett fint och jämnt ljus. 


Sista stoppet var vid en sjö, där vi tog lite blandade bilder, varav detta var en av absolut sista. Vi var på väg mot bilen och jag såg denna bild framför mig, så vi stannade och den skapades. 
   Kläderna hon har på sig på sista fotograferingen här, är så gott som mina. En stor tyllkjol, en vinröd poncho och en lätt 'draöveraxlarna'-grej från Wish, och jag saknar verkligen min gamla klädstil. Den kommer lite i skymundan pga vikten, men jag tror nog den kommer börja träda fram när kilon försvinner. Vad jag längtar efter min operation! Sitter lite i ett dödläge just nu, för jag vill gå ned i vikt, men inte för mycket. De första 15 kg kommer vara relativt enkla att bli av med, och jag vill inte riskera att inte klara viktminskningskravet inför operationen, så måste vänta in första invägningen. Sen kan jag börja mosa. Längtar efter det mötet!
#1 - Miss Baby Peaches

SÅ himla många fräna bilder! Superhäftigt! Älskar dem!

Svar: Tack så mycket! :D
Pauline Wirenborg

#2 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Verkligen jättevackra bilder :). Framförallt den översta den var riktigt cool :)
Förstår att du väntar på din OP, känner flera som gjort en och är jättenöjda :).

Svar: Tack så mycket :D Ja, lite slit i photoshop, men bra blev det :D Kul att höra! Är också det intrycket jag har fått, att så gott som alla är nöjda och mår toppen, och jag bara längtar dit!
Pauline Wirenborg

#3 - Anneli Sjöblom

Wow vilka fantastiska bilder!

#4 - Finurliga fröken

Men gud vilka bilder! Helt fantastiska! Nu blev jag så sugen på att själv åka ut och fota på olika ställen och med massa rekvisita!

Svar: Tack :D Ja, det är ju så kul! :D Speciellt nu med alla fina färger :D
Pauline Wirenborg

#5 - Denise Taylor

Snygga bilder!

#6 - Emilia

Vilken fantastisk höstfotografering! Fint!

#7 - Ellinor

Gud vilka vackra bilder!! Ni är jätteduktiga båda två!

Svar: Tack så jättemycket :D
Pauline Wirenborg

#8 - Cecilia

Så galet fina bilder. Gillar den med döskallen och bild nr2 liiiite extra.

Svar: Tack så jättemycket :D
Pauline Wirenborg