En del barn, en del frustration

Just nu är det full rulle. Imorgon har jag kommit halvvägs på min VFU (=verksamhetsförlagd utbildning). Jag är på en ny förskola, och en ny avdelning, då jag bytte efter vår flytt till Fellingsbro. Hade gärna stannat på min gamla övningsförskola, men med över en timme enkel resa för att åka dit kändes det inte möjligt längre. Då bytte jag med en i klassen, så jag får 26 minuters bilåkande istället. Det är en bra plats jag är på nu med, som troligen kommer ge mig mer i längden och i min utveckling. Det är däremot högre krav denna VFU om man jämför med förra, vilket egentligen är självklart, däremot känns det verkligen. Jag känner hur ovan jag är i barngrupp och hur mycket jag behöver öva, så det är bara att köra på. 
 
Min födelsedag har dessutom kommit och gått, fyllde år igår, hela 27 år, men firades i söndags. Igår spenderade jag min födelsedag på förskolan, då det även var föräldramöte till 19.30 som jag var med på. 
Simon bakade iaf tårta till i söndags, som blev supergod! Choklad och hallon, med vit marsipan. Fick mycket kul saker, snygga ljusstakar (som jag för typ två år sedan sa att jag ville ha, och Joss kom ihåg de), spännbucklor och pärlor till min vikingaklänning-to be. Får se när den sys, funderat på att vänta tills en stund efter min (förhoppningsvis) operation. Dumt att sy en klänning som i sommar när den ska användas kommer vara ett tält. 
Sen fick jag även lite rökelse, spakit, garn och halsduk/mössa. Dessutom gav jag själv, och Simon mig en lite extra present, en Ipad 9.7tum. Velat ha en bra länge nu, speciellt eftersom det i de flesta förskolor används Ipad, och jag är helt och hållet en android människa. Aldrig ägt en Mac-sak i hela mitt liv. Så nu var det dags, vi behövde ändå göra en beställning från Tele2 då Simons telefon la av helt och hållet i förra veckan. 

Utöver det så har det inte hänt så mycket mer, lokalen står stilla nu under VFU:n, lite som hela jag. Energin går åt till dagarna i förskolan, och när jag kommer hem är jag oftast helt slut och helgerna är späckade med händelser. Kommande helg kommer 'mina' tjejer från klassen över och kikar in vår lägenhet och det ska lagas lite mat. På kvällen kommer Joss och hennes kille över för mer mat och Munchkin, och lite gott att dricka. På söndag är det dags för mitt andra födelsedagsfirande, så fullt upp med andra ord. Mer fullt upp iaf än vad jag är van vid.