En försening jag inte räknat med
Fotograf - min syster Fia

Den 14 september var jag på info-möt epå USÖ angående min Gastric Sleeve. Där nämnde kirurgen att man inom två månader skulle kallas till ett möte med kirurg, som i slutänden skulle resultera i ett ja eller nej. Sedan dess har jag hängt lite på att innan 14 november händer nästa grej, då vet jag om jag får den eller inte (är dock inte så oroligt på att de skulle neka mig). Nu när det har gått ungefär en månad så ringde jag till kirurgavdelningen på Lindesbergs Lasarett, bara för att stämma av läget. Samtalet slog mig dock under bältet, när sköterskan i telefonen nämner att de flesta läkare har tjänstledigt i december, och jag kan med andra ord avvakta till efter jul innan något mer händer. Jag påpekar då vårdgarantin, då det i slutet på december har gått mer än tre månader sedan infomötet varav sköterskan nämner att det är lika fullt överallt, och risken är att jag får vänta ännu längre, om inte mer, om jag byter. Jag törs nog inte heller riktigt det, utan får nog avvakta, men jag vill! Jag vill nu! Vill kicka igång den här resan, och komma ut på andra sidan. 
   Jag är så redo, jag har läst på, jag vet om risker och fördelar, både med operation och inte operation. Jag har sett andra människors resultat och varje gång blir jag så avundsjuk, för jag vill dit jag med! Just nu går jag i limbo och bara väntar...