Det här med att blogga, ha inspiration och motivation...
Jag gillar verkligen att blogga, det är skönt att få skriva av sig, att få dela med sig och att få skapa. För både skrivandet och bilderna till inlägget är ett skapande. 
Däremot slås jag (ofta) av tanken 'Jag är snart 30 år och här sitter jag och bloggar, det är så pinsamt', och jag hatar den tanken! 
Varför skulle det vara pinsamt? Är det något jag tycker om, som inte är skadligt för någon (förhoppningsvis tvärtom) och som ger mig något tillbaka så är det bara att köra på! 
Tyvärr funkar ju inte alltid människans hjärna så, hela tiden maler hjärnan på med tankar som 'Vem har intresse för detta?' och 'Varför skulle någon bry sig?'. 
Väldigt onödiga och självnedlåtande tankar, inget jag ska tänka, men som ändå kommer med osäkerheten. 
Nu är det dock dags att sparka ut de tankarna genom fönstret och försöka komma igång, för för första gången på väldigt länge känner jag lite inspiration och motivation. Jag vill ta upp kameran och gå ut och fota, jag vill skapa, skriva. På Fabebook har jag gått med i några bloggrupper för inspiration och jag börjar känna lite av en vilja. 
 
Jag kommer nog dock gå på sparlåga fram till juni, då flytten till Fellingsbro sker, för det är nämligen det som jag tror får mig att tändas igen. 
Att få skogen nära, att få ett hem där vi får plats, nära till föräldragården och hästarna, kunna låta hundarna springa av sig i skogen och få lite av den där nära och lilla känslan som en 'byhåla' faktiskt ger. Att dessutom Fellingsbro är den ort min pappa är född och till stor del uppväxt på gör det bara mer spännande!
Allt är så stort, och anonymt i en stor stad som Västerås. Jag har provat, och storstaden är inte min grej. Den tog död på mig för att vara ärlig. Allt det som är jag försvann bit för bit. 
I juni börjar nästa kapitel, och jag längtar! 
 
Planering av kök på IKEA. Att själv få välja var lådor osv skulle vara, att få planera efter oss var helt otroligt!
 
Redan nu är det påbörjat, en vägg målad, golv i köket lagt, och själva köket (då vi byter ut det gamla) kommer ifrån IKEA vilken dag som helst, så kommer Simon sätta in det. 
Att flytta till Fellingsbro ger mig även möjligheter inom fotandet som jag nog inte riktigt förstått ännu, och hitills bara kunnat drömma om. Jag ska inte ropa hej än, men planera och vrida och vända lite går alltid!
 
 
Avslutar med en bild på golvet i köket. Skitigt, dammigt, men helt nylagt! Anledningen till lortigheten kommer ifrån att Simon spacklar några av väggarna, och allt vi hade att torka med för stunden var en svamp.