Wilderland
Tiden går fort, och det var längesedan något skrevs här, bloggen har tom en period varit stängd. Nu är dock vardagen tillbaka, och just nu, för stunden, känner jag för att skriva här. Vi får se om jag gör det imorgon. Däremot bloggar jag för min egen skull, och vill folk läsa det jag skriver är det ett (stort) plus. Det är kul att se tillbaka, för det är mycket som faller i glömska, känslor, tankar och händelser.

Skolan har kommit igång igen, jag känner dock inget direkt pluggsug och ligger för stunden lite efter i läsandet. Vet att jag kommer få läsa lite på helgtid osv, men då är det så, och det är okej. Ställer jag på mig kravet att jag måste läsa, så kommer jag börja bli stressad och må dåligt, och må dåligt tänker jag inte göra.
Läsningen kommer, om inte annat kommer jag få nöta när tentan ska skrivas, sen underlättar det självklart om det är läst innan dess. En tenta är dock inskickad, så den håller jag tummarna om! 

Livet hat flytit på, vikingamarknader, ommöblering, ridning, hundmys och grävt ned mig i Outlander-böckerna (något måste man ju göra mellan serie-säsongerna). 
Kameran har dock inte gått varm, även där har motivationen saknats, men det är inget jag kan tvinga fram och jag vet att det kommer tillbaka snart. Jag saknar att skapa, och att fota, men tar jag upp kameran och ska fota så har jag ingen aning om hur bilden ska se ut, eller hur jag ska göra. Jag blir helt tom i huvudet och resultatet blir inte bra. Däremot var det en sväng i våras där bilderna blev helt underbara, men då var det istället redigeringen som tröt. Har fortfarande massvis med bilder som ligger och väntar, men även det måste det få ta sin tid för att bli bra.  

jag bjuder på lite Instagram-bilder ifrån sommaren och hösten, så hoppas jag att viljan att blogga håller i sig (fast jag känner mig, dumt nog, lite töntig som bloggar som 26-åring O_o).
 

Fotade två bröllop under sommaren, varav detta var ute i underbart vackra Engsö!
 

Fotat Jasmin ute i blåsten vid Tidö slott!


Sommarjobbat på ParkenZoo's camping!


Den svarta hårfärgen blev röd, och är numer röd-brun. 

Fotade Jasmin & hennes pojkvän Daniel ute vid Engsös klippor.
 
Bodde i ett regnigt Stallarholmen under vikingadagarna
 
Vinkade hejdå till Svarta Faran och sa hej till Smurfen!
 
Såg Markoolio live
 
Fotat Jasmin med Eros, samt även Frederik. 
 
Simon gjorde eldshow under Arbogas medeltidsdagar. 
 
Ridit med Joss och min pojkar <3
 
Besökt Parken Zoo med Simons brorsbarn. 
 
Bott på ännu en regning medeltidsmarknad, denna gång i Arboga. 
 
Läst <3
 
Hittat Simons brorsdotter Neah mysandes med Flippa när dem kollade Poccahontas.
 
Spenderat en del tid bakom denna underbara rumpa
 
Bytt ut vardagsrumsmöblerna, och blev så nöjd!
 
Mer fin-rumpa
 
Sagt hej till Zixten 2018, Granhammars nya godkända hingst!
 
Dansat in morgonen med älvorna på Anundshög. 
 
Varit med när mamma red Zixten för första gången. 
 
Haft tentapanik. 
 
Piercat örat, och får se om den hjälper mot migrän!
 
Firat Simons födelesedag. 
 
Sett Eros ifrån en ny vinkel - Brislas rygg.