Kalabalik
Gårdagen började med att jag lyckades tappa och ha sönder två assieter och en djup tallrik. Sådär lagom kul, speciellt eftersom tallriksförrådet har krympt redan sedan tidigare. 
Därefter började Molly spy, och inte lite heller. Spyandet fortsatte hela dagen, så hundarna fick följa med till Fellingsbro under eftermiddagen då vi skulle lämna av en bäddsoffa vi köpt (bortskänkes till och med!).
 
 
 "Köpt" soffa. 
 
Efter att soffan var lämnad fick vi bråttom tillbaka med hyrsläpet till Västerås. Det skulle vara tillbaka till stängning, 22.00. 
Runt halv tio ringer jag macken och berättar att vi är på väg, vi ligger på motorvägen, vi kommer sladda in på minuten på macken. Får ett väldigt rakt svar i telefon 'Vi stänger 10'. Gasa på ytterligare lite då, hade hoppats på lite serviceminded svar med till exempel 'Jag är ändå kvar en kvart efter stängning, knacka på när ni kommer så löser vi det'. 
Lyckas komma fram 22.03. Hela macken är nedsläckt, ser dock att det lyser i personalutrymmet, så människan är kvar på plats. Ställer av släpet och åker hem, får åka tillbaka och lämna nycklar m.m dagen därpå. När Simon kom in imorse hade personalen från kvällen innan skrivit en lapp där det stod att vi ställt av släpet men kommer in med nycklar sen. I min service-hjärna hade han väl lika gärna kunnat stoppa ut huvudet och sagt att han tar sladd osv och fixar det, eftersom han ändå var där. Sen förstår jag absolut att han vill hem osv, men det var inte heller så att han gick medan vi var kvar. Som tur är fick vi ingen förseningsavgift utan en kommentar om att det är ju verkligen skillnad beroende på vilken personal man möter (kommentar av personalen från imorse). 
 
Hem, och ta ut hundarna, som är pigga, kommer in och Molly blir helt loj. Gömmer sig under byrå, vill inte äta, inte dricka, ingenting. Ligger till och med på husses bröstkort. Ringer Strömsholm, fick en del tips och kokar iordning vätskeersättning, samt vit torsk. Får i Molly lite vatten och ersättning, efter någon timme börjar hon smått vara nyfiken på maten. Har henne i buren bredvid sängen under natten, med sin matskål. Jag vaknar till och från under hela natten och kontrollerar henne, och när jag ser att hon ätit upp sin mat och inte spytt något mer får hon komma upp i sängen. Imorse var hon sitt vanliga pigga, glada jag, så skönt! Var dock rätt orolig där igårkväll.