När det inte riktigt blev som det skulle..
Den här dagen blev allt annat än vad det var tänkt som. 
Tanken var att gå upp, rasta hundar och diverse andra morgonsysslor. Sedan bege sig ned till city och fixa iordning håret. Därefter skulle jag åka hem, käka lunch, kanske ta en promenad, men framförallt - plugga. 
 
Till en början gick det som planerat och detta: 


..förvandlades till detta:

Och jag är ruskigt nöjd! Skön längd, och naturlig hårfärg. 

När jag sedan mellanlandade på ICA maxi för lite handling, och skulle åka hem hör jag hur det rasslar något otroligt under bilen. Stannar på en parkeringsruta, och kollar under bilen. Ja, där hängde avgasröret i backen. 
In i bilen, ringa Simon, som såklart inte kunde göra något ifrån jobbet, men instinkten gör ändå att han rings först. Sedan ringa Pappa, som ska försöka få ordning på sin lastbil och komma och hämta Smurfen. Ringa syster så vi kunde åka och käka och hämta hundarna m.m. Underverket där uppe tog nämligen sina 3.5 timmar... 
Till slut ringer pappa och han får inte ordning på sin lastbil. Syrran och jag krånglar och försöker få bort själva delen som endast sitter fast med en liten gummigrej. Utan att lyckas. Spänner till sist fast allting med spännband och syrran får åka bakom oss till Kungsör och se så att allt sitter kvar. 

 
Väl i Kungsör så ordnar pappa Smurfen. Det var en 'klämma' som lossnat, samt lite andra saker som fick svetsas. Tog kanske en timme för honom. Något så enkelt blir så stort. 

 
Jag kan iaf känna mig lyckligt lottad med syster och far som stället upp! Det är inte första gången dem fått rycka ut. Allt ifrån att hämta oss när vi åkt ifrån bilnycklar när hyrbilen lämnats in till att dra upp oss ur en snödriva en fredagkväll.