Fina Carisma!

Min mor säljer sin svarta skönhet, Carisma. Vill man läsa mer om henne finns hennes annons här
Hon laddade upp en bild på facebook om detta, med en enkel frågeställning 'Finns det verkligen ingen som vill köpa min fina lilla häst? Hbl sto som både kan hoppa och röra sig, egen uppfödning född 05. Måste säljas pga tids och platsbrist. Dela på!'.
Och dela har folk verkligen gjort! I skrivande stund är det närmare 900 delningar på 7 timmar, och då detta inlägg skrivs kvällen innan ni läser det så är det säkert en mycket högre siffra nu!

Aldrig har vi fått sådan uppmärksamhet på försäljning av en häst, och missförstå mig rätt, vi har haft många fina hästar till salu! Som alla i slutänden har kommit till bra och fina hem, men några har tagit tid på sig innan dem hittade rätt människa. 

Jättekul med all uppmärksamhet, men jag hoppas verkligen hon kommer till rätt människa, för denna lilla svarta pärla förtjänar verkligen det. Jag vet att det är tungt för mamma att sälja henne, men hon gör det för Carismas skull, och inte sin egen. Tiden finns helt enkelt inte, och hästantalet ökar och tyvärr kan man inte samla på dem. 
Då min far går i pension i sommar kommer det nämligen hem två gamla trotjänare till. Min gamla bebis, min riddarhäst, min gyllenbruna dröm kommer hem. Min Fredrik. Han har gått på Strömsholm i verksamheten och är nu 18 år. 
Jag kommer ihåg då han kom hem till oss ifrån Danmark, 3 år gammal och så gått som aldrig riden. Kunde inte galoppera, utan bockade sig igenom galoppen, men gudasnäll. Till slut kom galoppen, och han fick gå sitt första, och enda, tornerspel. Att få sitta på dem 800 kilona, och känna dem vända sig runt sin egen kropp under sig vid änden av tilten var mäktigt. Och många var imponerade! Det räckte till och med till den vinst det året, 2005.
Jisses vad jag känner mig gammal nu... Det är över 10 år sedan.
Iår är det ett decennium sedan min Eros debutterade på tornerspelsbanan..

Jag ska försöka att inte dra ut på detta mer, men iaf, även Faray kommer hem, ifrån Strömsholm till sommaren.