Lucia
I Arboga firades Lucia lite extra fint, nämligen med min Eros framför vagnen som drog alla tärnor och Lucia. Eros är den bruna hästen, och den svarta heter Farai. Min mor sitter på kuskbocken och min far går före. 
 
 

Det var svårt att fota i mörker och mycket snöfall, men dessa två bilder blev jag faktiskt nöjd med! 
Det enda som kastade lite skugga över det fina ekipaget är den ständiga kampen mot elkablar på marken. Sekunderna innan hästarna började gå lyckades jag och en kille få bort hela 4 elkablar som låg där hästarna skulle gå. 
Anledningen till att vi vill ha bort dem, eller för all del en gummimatta över, är för att hästarna har järnskor på sig. Det gör att dem kan kliva sönder kablarna och då få all el upp i sina kroppar, det går snabbt och hästen överlever inte. Just i detta fall var det 8 broddade hovar som skulle passera över kablarna i kylan, så få bort dessa kablar blev prio ett för min del.