Från närsynt till översynt
För några dagar sedan gick mina glasögon sönder, så det blev en sväng in till Synsam, där det visade sig att dem inte kunde laga det. Jaq fick helt enkelt köpa nya. Som tur var så var det ombyggnationsrea just den dagen, så fick halva priset på halva priset ungefär, och slog till och med till med ett par solglasögon i min styrka. Allt som allt landade det på 2.700:- ungefär. Idag gick jag in och gjorde synundersökning, då dem inte hade tid första gången vi var där. Tidigare hade jag närsynt och brytningsfel.På höger öga har närsyntheten blivit översynt, och brytningsfelet är nästan borta, och på vänster har närsyntheten gått upp två steg. Detta beror med största sannolikhet på min diabetes. Att mitt blodsocker har varit så högt, och vi gjorde en chansning och köpte glasögonen nu, även om min medicinering inte är stabil ännu. Jag kan helt enkelt inte gå utan glasögon för länge. De hade erbjudande om abonnemang också, men vi kan inte höja vår månadskostnad mer. 
 
 
Såhär ser mina glasögon ut nu. De går att använda, men är ju i helt fel styrka då de är 4 år gamla. 
 
Jag har även varit hos min VC's dietist, och gått igenom mat. Det blev en dyr handling efter, men det känns bra. Jag känner faktiskt inte så stort sug efter 'skit'. Visst, det blir fortfarande som det blir, igår var vi på bio och då blev det lite godis (otroligt lite för att vara jag, som delades med min karl), och en liten hotsnacks med en festis (klarar inte kolsyra atm, kommer till det). Idag blev det lite lantchips med egengjord dipp på kvällen. Dietisten var dock väldigt duktig och förklarade bra och det var en hel del saker som var nya, även om jag själv läst på en del. 
 
Imorgon ska jag och S ned till stadens Friskis och Svettis och köra lite gym,första gången på flera år men det kommer vara värt det. Därefter åker vi och kollar på min häst som drar grannstadens Lucia-tåg. 
 
Vi har även fått lite förhoppningar, inget är skrivet i sten eller säkert än, men jag hoppas verkligen! Förändringen skulle innebära en flytt till grannstaden, närmre mina föräldrar och bästa vän, billigare boende som vi nyrenoverat och lite som vi vill då S själv kommer medvera i renoveringen.