VV-möte nummer 2
 
Såhär spännande ser mitt skrivbord ut just nu! Kanske inte jättespännande, men väl behövligt. 
Var på mitt andra Viktväktar-möte idag, och trodde verkligen inte det skulle bli något bra resultat. Hade dessutom på mig en gigantisk tyllkjol som bara den är något kilo. Kliver in, ställer mig i kö, väntar på min tur. 
Kommer fram, hälsar, och berättar att det är andra gången. Ställer mig på vågen och hinner knappt registrera vad det står när coachen säger det är 1 kg minus. Glatt överraskad!

Tänkte inte stanna över lektionen, kände att tiden inte riktigt räckte till, men coachen övertalade mig och det är jag glad över!
Vi gick igenom frukostar, och hur upplägget över dagen påverkar en. Åkte hem och planera min egen dag utifrån mina egna smartpoints. Hur mycket jag har till frukost, lunch, middag och även mellanmål, samt bra exempel. Nu skrev jag inte upp jättemånga exempel på mitt papper, men de enklaste och de jag tror att jag kommer använda mig av mest. 

Just mellanmålen vill ha hålla under 4 SP, vilket är frukter (som är 'gratis'), ägg, riskakor, och det finns tusen exempel. 
Vad brukar du äta för mellanmål som är nyttigt och enkelt? Ge mig massa tips!
#1 - Svart-Stina

Nu har jag ingen koll på ViktVäktarnas program (så vet inte vad som är OK enligt dom) men här är några av mina favoriter: färska bär (väldigt lite kcal) som jordgubbar, blåbär, hallon gärna med lite vaniljkvarg till (eller stevia-strö på jordgubbarna). Skivat äpple med kanel och stevia (ger lite äppelpajkänsla). Eller mosad avocado med mexikansk kryddblandning bredd på knäcke. Minikvarg, minikeso m.m. Makrill med tomatsås på knäcke toppat med lite purjo (kanske lite mer kcal med innehåller mycket C-vitamin på grund av tomatsåsen och nyttigt fett från fisken i alla fall).

Svar: Det lätt riktigt gott! har lite svårt för fisk, men låter värt att prova! :)
Pauline Wirenborg