Skottar, kiltar, romantik, historia, krig och drama

Det här är en av mina nyare kärlekar! Dessutom har Viaplay precis börjat släppa säsong 2, varje söndag sitter jag bänkad en timme och drömmer mig bort. 
Har dessutom sett att första säsongen nu finns på Netflix. 
Det verkar dessutom som att man kan se alla avsnitt här

Serien har lyckats få mig att skratta, att bli glad, ledsen, arg och frustrerad. Jag älskar dessutom att det är en kvinnlig huvudroll. 

Claire har precis återförenats med sin man efter första världskriget och dem åker på 'en andra smekmånad' i Skottland. 
Hennes man, Frank, är otroligt intresserad av historia, och bland annat sin egen som har rötter i Skottland. De åker och besöker en gammal hednisk plats, som Claire besöker själv därefter. Då lyckas hon färdas tillbaka 200 år i tiden, och blir misstagen för druid, bla. 
Hon möter på sin mans släkting, som inte var så mycket att se upp till. Hon blir satt som helare hos en skottsk klan, och får börja vänja sig vid sitt nya liv, men försöker ändå komma tillbaka till platsen, Craig na dun, för att komma tillbaka till sin egen tid.