Att hitta balans
 
Provade mig på det här med att balansera stenar i Hällefors. Något jag snöat in lite på tack vare Jonna Jinton
Med mitt tålamod är det en rätt ansträngande syssla, men kanske väldigt välbehövlig. 
 
Önskar man bodde närmare naturen och kunde ägna sig åt skogspromenader och sysslor som att balansera stenar oftare. Eller bara låta Flippa springa lös, så mycket bättre vi skulle må, alla i vår lilla familj. 
 
Jag har faktiskt lagt ut en Blocket-annons, igen, om just detta. Vi har fått en del svar tidigare, men aldrig någon som riktigt klaffat. Mitt nästa boende vill jag ska vara ett långvarigt boende. Ett boende där vi kan boa in oss, på riktigt, och börja pyssla. Vi kan roa oss åt alla våra intressen utan att känna oss störda, eller i vägen. Ett boende vi kan starta en familj på, och där vi kan bosätta oss. 
 
Jag trivs jättebra i lägenheten, men det är just det. Det är en lägenhet. Inomhus är allting okej, men så fort jag tittar ut eller går ut genom dörren sjunker axlarna en bit och jag känner att det inte är hemma. Det är dessutom bara en tvåa, så jag vet att vi inom, tex, iaf fem år kommer få hitta nytt boende, och då känns det som att det inte är någon idé att boa in sig ordentligt. 
#1 - Amanda Niclasson

Så fin bild!

Svar: Tack :D
Pauline Wirenborg

#2 - Ida D

Åh, ja Jonna är så inspirerande. Sökte själv runt på blocket igår efter gårdar hemma i norr. Hoppas ni finner något snart!

Svar: Verkligen! Alltid älskat skogen och uppvuxen på landet, men när jag hittade hennes blogg insåg jag hur mycket jag verkligen saknade naturen. Detsamma till dig :D
Pauline Wirenborg

#3 - Petra

Vilken bra idé, ska nog prova detta!

Svar: Gör det, det är riktigt avslappnande! :D
Pauline Wirenborg

#4 - Inger

Förstår vad du menar. Bor på en gård med ca 4 ha mark. Vi köpte den för 6 år sedan. Lagt ner MYCKET jobb och kärlek på den. Flyttar aldrig. Lite bilder på min blogg. Stenpartier och perenna växter är min grej. Inget ogräs. Förut hade vi hästar och hund, nu endast en stall katt.
Skulle inte klara att bo i lägenhet nu. Försökt, men får panik. Måste kunna gå ut, grusvägar, granar vita av snö.
Lugnet. Kram Inger

Svar: Det låter härligt, och det är ju även något man vill lägga ned jobb på, för det är något som består! :D Förstår vad du menar, det finns fördelar med det med, men dem väger inte upp landets fördelar :)
Pauline Wirenborg

#5 - Sofia

Så himla cool och vacker bild! :)

Svar: Tack så mycket :D
Pauline Wirenborg

#6 - Ida

Vilken fin bild, jag har oxå blivit inspirerad av Jonna och vill ut och balansera stenar!
Lycka till med boendeletandet!

Svar: Tack :D Ja, det ser så härligt ut, och det är det med :)
Pauline Wirenborg

#7 - adinaeriksson.blogg.se

Fin bild och härlig blogg!

Svar: Tack så mycket :D
Pauline Wirenborg

#8 - ISA

åh förstår verkligen. Vill också hitta ett långvarigt boende som jag kan göra till MITT!

Svar: Förstår det, längtar verkligen efter det! :) Att få känna att här, 'här kommer jag bo.' Nu är det mer att 'här mellanlandar jag.'
Pauline Wirenborg

#9 - Rebecca Wahl

fin bild!

Svar: Tack :D
Pauline Wirenborg

#10 - Annster

Fin bild :)

Svar: Tack :D
Pauline Wirenborg

#11 - Robex Lundgren

fint

Svar: Tack .)
Pauline Wirenborg

#12 - GirlTyping

Wow, superfin bild :)

Svar: Tack så mycket :D
Pauline Wirenborg

#13 - Ebba K

Fin bild! Önskar också jag bodde närmare naturen :)

Svar: Tack :)
Ja, det är verkligen en lycka att få göra, och jag saknar det verkligen.
Pauline Wirenborg

#14 - Jasmine

Vilken vacker bild!
Hoppas att ni snart finner ett boende med tillhörande natur som ni kan trivas i. Att trivas hemma (både inom fyra väggar och utanför) är viktigt.
Kram

Svar: Tack! :D
Ja, det är det verkligen, ett boende man trivs i ökar verkligen livskvalitén :) Jag fortsätter mitt sökande, en dag kommer jag hitta det :)
Pauline Wirenborg

#15 - Hanna Karlsson

Balans är bra.

#16 - Rebecca Wahl

fin bild!!

Svar: Tack :)
Pauline Wirenborg

#17 - cornyz.blogg.se

Jättefint! Brukar balansera stenar på Gotland, blir fina torn :)

Svar: Tack :)Det kan tänka mig :)
Pauline Wirenborg