Oväntat samtal
 
En bild på min kompis hund Dixie. Denna är tagen i Hallstahammars hundrastgård. 
Igår skrev jag ett mail till vår kommun angående hundrasthagar. Vi har två stycken jättefina som ligger en liten bit utanför staden. 
Men det är även de enda två, som inte är särskilt lättillgängliga för alla. 
Vi har ett område strax utanför våra hyreslägenheter som idag är helt oanvänt. Gräs som växt upp, ovårdade buskar. Ja, det är inte vackert helt enkelt.
Där skulle det vara perfekt med en hundrasthage. 
 
Det finns med all säkerhet flera ställen i hela kommunen, i Kolbäck och Strömsholm, som också är perfekta för detta ändamål.
 
Idag fick jag ett samtal av VLT, en lokal tidning, som ville komma och ta en bild med mig vid området. Därefter skrivs en artikel om detta. Så jag tog med mig Flippa ned och fick en bild tagen, han ställde 2-3 frågor. Vi får se vad som dyker upp framöver. Spännande!
 
Nu ska jag fortsätta mission:lägenhet. Tvättdag idag, så får ta en tur in till DollarStore och handla lite städprodukter.